Najczęściej zadawane pytania dotyczące zajęć w Akademii
Pytania rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.
Czy jest możliwe, by nauczyć czytać dziecko w wieku przedszkolnym?
Celem kursu jest zabawa w czytanie, dzięki czemu dzieci nie mają w przyszłości żadnych problemów z czytaniem i najczęściej nie mają też problemów z nauką. Mimo, że samo nauczenie czytania małego dziecka nie jest celem kursu, to jednak większość dzieci po dwóch latach zaczyna czytać samodzielnie ?
Warto pamiętać, że dzieci uczą się dużo szybciej niż jakikolwiek dorosły.
Czy uczenie małych dzieci czytania, nie odbiera im w pewnym sensie dzieciństwa?
Jedynym zajęciem dziecka w wieku przedszkolnym jest ZABAWA. Dziecko z dużym zaangażowaniem może bawić się w czytanie, tak jak bawi się lalkami czy samochodami. Ważne, aby ta zabawa na kursie była odpowiednio zorganizowana. ?
Większość rodziców kojarzy naukę czytania z czymś męczącym, nudnym, żmudnym, bo takie są ich doświadczenia ze szkoły. My nie uczymy dzieci. My bawimy się z dziećmi, a to sprawia, że dzieci uczą się czytania mimowolnie, tak jak mimowolnie nauczyły się mówić.
Jeśli dziecko nauczy się czytać w wieku przedszkolnym, co będzie robić w szkole? Czy nie będzie się nudzić?
Dzieci które idą do szkoły i potrafią już czytać często zauważane są przez nauczyciela, chwalone i traktowane jako zdolne. Nasze doświadczenia pokazują, że dzieci czytające lubią chodzić do szkoły, lepiej się w niej czują, odnoszą pierwsze sukcesy. To zwykle dzieci, które mają problemy z czytaniem, stresują się i nie lubią szkoły.
Metody nauki czytania w szkole opracowano 300 lat temu i są to metody bardzo odległe od tego, jak powinno uczyć się dzieci czytania w świetle współczesnej wiedzy o mózgu. Dlatego 25% dzieci, które uczą się czytania w szkole, mają z tym problemy.
Dzieci, które nauczyły się czytać na kursie w ramach zabawy, chętnie sięgają po książki w pierwszych latach szkoły i rozwijają swoje zainteresowania.
Czy eksperymenty naukowe, które proponujecie przedszkolakom, nie są dla nich zbyt trudne?
Dzieci uwielbiają eksperymentować. Badania dzieci w Kolonii wykazały, że 90% dzieci wybierało zajęcia z eksperymentami jako najciekawsze.
Dzięki eksperymentowaniu dzieci otrzymują odpowiedzi na pytania, które są dla nich niesamowicie ciekawe. Badania wykazały, że dzieci po roku zajęć potrafiły odtworzyć 80% eksperymentów, a 50% z nich, rzetelnie wytłumaczyć.
Eksperymenty naukowe robione z dzieckiem w wieku przedszkolnym pobudzają ciekawość poznawczą dziecka.
Pytania rodziców dzieci w wieku szkolnym.
Moje dziecko nie lubi czytać, czy będzie chciało chodzić na Wasze zajęcia?
Tak, bo u nas czytanie wplecione jest w doskonałą zabawę, a dzieci przeżywają niesamowitą przygody zgodnie z tematyką kursu. Również metody, którymi uczymy czytać są zupełnie odmienne od metod, którymi dziecko uczyło się w szkole.
Większość dzieci, które trafiają na nasze kursy nie lubi czytać. Na naszych zajęciach odkryły zupełnie „nowe oblicze” czytania i polubiły książki.
Czy muszę trenować codziennie z dzieckiem w domu, by osiągnąć efekty?
Nie. Dzieci mają treningi na zajęciach, które już pozwolą zobaczyć efekty. Natomiast każdy trening dodatkowy sprawia, że dziecko szybciej widzi rezultaty, co motywuje do zabaw w czytanie w domu. Jeżeli w tygodniu dziecko zrobi jeden trening, to już będzie świetnie, dwa – rewelacyjnie. Trzy treningi to już doskonały wynik!
Oczywiście trenerzy na zajęciach dysponują systemem motywacyjnym i są dzieci, które trenują codziennie, ale nie jest to wymagane.
Mam bardzo energicznego syna, który nie usiedzi spokojnie 5 minut, czy 2 godzinne zajęcia nie będą dla niego zbyt długie?
To bardzo ważne pytanie.
Nasze zajęcia mają dużą dynamikę i tylko część czasu dzieci spędzają w ławce. Każde spotkanie jest bardzo różnorodne i nie ma na nich miejsca na nudę. Dużo zabaw i aktywności dzieje się na dywanie. Dzieci przeprowadzają eksperymenty naukowe, grają w przygodową grę RPG, wykonują ćwiczenia gimnastyczne, bo one budzą potencjał mózgu.
Najlepiej jednak przyjść na lekcję pokazową, żeby dziecko mogło samo przekonać się, czy ta dynamika zajęć jest wystarczająca, żeby je zaangażować.
Warto, żeby dziecko w dniu zajęć nie jadło słodyczy, to często pozwala mu się dłużej skupić.
Moje dziecko lubi czytać i dobrze się uczy. Czy te zajęcia są również dla takich dzieci, czy tylko dla tych, które mają problemy w szkole?
To są kursy dla wszystkich dzieci. Nieważne, czy dziecko dobrze czyta, czy ma z tym problemy. Tutaj pozna techniki, które przeniosą jego umiejętności w zakresie czytania czy uczenia się na zupełnie nowy poziom. Umiejętności, które rozwiną dzieci będą nie tylko procentować teraz w szkole podstawowej, ale będą coraz ważniejsze na późniejszych etapach edukacji.
Nawet jeżeli dziecko dobrze się uczy, dzięki technikom, które pozna na kursie, skróci czas uczenia się i mniejszym wysiłkiem będzie osiągać sukcesy.
Warto pamiętać, że szkolne metody czytania oraz mechanicznego uczenia się, są bardzo stare i mało efektywne. Tu Twoje dziecko pozna najnowocześniejsze, tzw. inteligentne metody uczenia się oparte na neuroLOGICE.
Moje dziecko bardzo przeżywa porażki i niepowodzenia, dlatego każde nowe wyzwanie bardzo go stresuje. Czy te zajęcia są w stanie pomóc złagodzić te napięcia?
Zdecydowanie tak, bo jednym z elementów kursu są techniki mindfulness, które odprężają i budują poczucie wartości dzieci. Poza tym, porażki są warunkiem uczenia się – nie można nauczyć się czegoś, bez ponoszenia porażki, więc na zajęciach jest dużo pogadanek na ten temat a cały kurs prowadzony jest w atmosferze całkowitej akceptacji.
Dzieci bardzo szybko przestawiają się na ten sposób myślenia, więc jak najbardziej, te zajęcia będą łagodzić napięcia dziecka związane z ponoszeniem porażek.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Wypełnij formularz, odpiszemy lub zadzwonimy do Ciebie i omówimy szczegóły.