Niepubliczna poradnia psychologiczno – pedagogiczna Akademia Nauki Gliwice jest stworzona
z myślą o kompleksowej pomocy i umożliwieniu rozwoju.
Mamy personel dla którego praca w swojej specjalizacji jest spełnieniem i pozwala czerpać radość
z możliwości pomagania innym.
Tutaj pomagamy w miłej atmosferze i witamy z uśmiechem naszych małych i dużych podopiecznych.
mgr Agnieszka Wiktorczyk -Żuraw
– terapeuta, wieloletni pedagog i doradca zawodowy, który lubi swoją pracę ze względu na kontakt z drugim człowiekiem. Pracowała jako wykładowca „Biomedycznych uwarunkowań rozwoju człowieka” na Politechnice Śląskiej. Certyfikowany terapeuta EEG Biofeedback I i II stopnia, Terapii ręki I i II stopnia, Terapii sensomotorycznej I i II stopnia, Integracji Bilateralnej oraz Integracji Sensorycznej SIS. Ukończyła kilka studiów podyplomowych min. Integracja Sensoryczna, Terapia pedagogiczna, Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz liczne kursy związane z funkcjonowaniem człowieka w różnych sferach jego rozwoju. Prywatnie szczęśliwa żona i mama Ani oraz Jacka, który choruje na mózgowe porażenie dziecięce i zespół Aspergera
mgr Ewelina Baron
– fizjoterapeuta – absolwentka studiów magisterskich na kierunku Fizjoterapia Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Pracowała jako fizjoterapeuta w gabinecie rehabilitacyjnym oraz instruktor pływania metodą Halliwick z dziećmi z zespołem Aspergera oraz Spektrum Autyzmu. W zawodzie od 9 lat „Moja praca sprawia mi ogromną przyjemność i motywuje do ciągłego rozwoju”.
Uczestniczka licznych kursów oraz szkoleń między innymi „ Koncepcja Hallwick – kurs terapii w wodzie i nauki pływania dla niepełnosprawnych”, „Taping Rehabilitacyjny – w rehabilitacji i sporcie”, „ Ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowanie przyborów Thera Band”, „ Zastosowanie elementów terapii integracji sensorycznej podczas rehabilitacji ruchowej u dzieci i młodzieży”, „Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt 0-12 miesięcy”, COVID-19- diagnostyka i leczenie oraz programowanie fizjoterapii osób w trakcie choroby oraz po jej przebyciu”, „Niemowlęta badanie – założenia wizyty patronażowe”, „Komunikacja alternatywna i wspomagająca we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka”, „Zaburzenia kontroli trzymania moczu u kobiet”, „Zaawansowana ocena geriatryczna – diagnostyka fizjoterapeutyczna”.
Na swoim koncie ma również kursy z zakresu masażu takie jak bańką chińską, antycellulitowy, relaksacyjny, stemplami ziołowymi, misami kokosowymi oraz pałeczkami bambusowymi.
mgr Bożena Grocholska
– psycholog, psychoterapeuta z wykształcenia i zamiłowania. Wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Pozwala na podejście pełne empatii
i zrozumienia dla małego pacjenta. Podąża za nim cierpliwie i z uważnością. W pracy z dorosłymi pacjentami zwraca uwagę na narrację, pozytywny kontakt i opowieść o sobie, która sama w sobie może być terapeutyczna.
Pracuje od lat w zawodzie psychoterapeuty, prowadząc terapię dzieci, młodzieży a także osób dorosłych i par.
Pracuje z osobami ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera (ZA).
Zajmuje się diagnozowaniem i terapią dzieci i młodzieży w okresie adolescencji.
Prowadzi zajęcia grupowe i indywidualne dla dzieci i młodzieży w zakresie kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Prowadzi terapię krótkoterminową obejmująca jedno spotkanie tygodniowo trwającą 24 tygodnie.
Ukończyła:
Certyfikowany Kurs Mindfullness we Wrocławiu 2021
Studia podyplomowe w zakresie Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
Psychologia, specjalność psychologia kliniczna i osobowości, Wyższa Szkoła Humanitas 2016
Krakowskie Centrum Psychoterapii Psychodynamicznej w 2004 – 2008 w Krakowie
Pedagogika wczesnoszkolna na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach 2001
mgr Joanna Szczerba
– pedagog, nauczycielka edukacji elementarnej, posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, obecnie studentka diagnozy i terapii pedagogicznej. Miłośniczka wielozmysłowego poznawania świata, stale poszerza umiejętności z zakresu prowadzenia zajęć metodą polisensorycznej stymulacji. Odbyła w tym zakresie liczne szkolenia i warsztaty, m.in. Sensoplastyka ®, Plastyka sensoryczna jako metoda nowoczesnej pracy z dzieckiem, Stymulacja wielozmysłowa w innowacji pedagogicznej, Gry i zabawy polisensoryczne, Senso – psoty. Najwięcej satysfakcji sprawia jej praca z najmłodszymi dziećmi, podążanie za nimi, odkrywanie pasji i talentów.
mgr Joanna Troll
– wieloletni pedagog, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta, surdo i tyflopedagog. Ponadto certyfikowany terapeuta Treningu Umiejętności Społecznych oraz trener Metody Ortograffiti dla dzieci z ryzyka dysleksji, bądź z dysleksją. Krajowy konsultant
„Szkoły bez Przemocy” oraz krajowy realizator programu „Szkoła dla Rodziców” rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Od wielu lat pracuje z dziećmi i ich rodzicami w różnych instytucjach realizując projekty autorskie i innowacje. Moją pasją jest kontakt z drugim człowiekiem i pomoc innym. Uczestniczka wielu kursów i szkoleń
z zakresu pedagogiki i psychologii.
A prywatnie miłośniczka sportu, górskich wędrówek, długich spacerów i biegów
mgr Anna Schabowicz
– pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji elementarnej. Jest absolwentką Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach (pod opieką naukowo dydaktyczną Akademii Pedagogicznej w Krakowie) oraz Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach (Filia w Piotrkowie Trybunalskim). Ukończyła liczne studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne i certyfikacyjne. Swoją wiedzę i umiejętności wykorzystuje w pracy w szkole jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia oraz prowadząc rewalidację i zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch córek. Lubi grać w gry planszowe oraz wędrówki po górach.
mgr Joanna Misz
– psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu.
Od lat pracująca z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami. Prowadzi psychoedukację, poradnictwo psychologiczne oraz terapię dla dzieci i młodzieży. Wspiera rodziców, którzy mają wątpliwości dotyczące rozwoju ich dziecka, chcą skonsultować budzące niepokój zachowanie, pragną wesprzeć swoje dziecko w trudnościach emocjonalno – społecznych, edukacyjnych oraz sami przechodzą zmiany życiowe ( rozwód, żałoba, choroba) i chcą by ich dziecko otrzymało wsparcie.
mgr Alicja Pociask
– familiolog, pedagog specjalny – Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunkach: familiologia, pedagogika rewalidacyjna. Pracuje w szkole jako nauczyciel współorganizujący kształcenie. Jest również pedagogiem specjalnym, który towarzyszy nastolatkom w procesie edukacyjnym. Aktualnie uczęszcza na studia podyplomowe ze specjalizacji Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – dla pedagogów specjalnych w Katowicach. Ambitnie podchodzi do swoich zadań i indywidualnie stara się podejść do każdego przypadku. Uczestniczka szkoleń oraz kursów m.in. Treningu Umiejętności Społecznych, wolontariuszka w realizacji projektu „Wspieramy – Wzmacniamy – Rozwijamy”. Ukończyła pierwszy poziom Polskiego Języka Migowego. W wolnych chwilach od pracy uwielbia zwiedzać nowe zakątki świata i praktykuje regularną aktywność fizyczną.
mgr Dorota Karolina Ściślewska
– psycholog, doradca zawodowy, terapeuta pedagogiczny, trener zajęć rozwijających. Doświadczony diagnosta, autorka wielu programów i innowacji pedagogicznych („Jestem, więc myślę kreatywnie”, „Co dalej po gimnazjum?”, „Moja przyszłość zależy ode mnie”, „Razem”). Ma długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieżą. Zajmuje się diagnozą indywidualnych potrzeb rozwojowych. Prowadzi min. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapię w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Udziela także konsultacji i porad dla rodziców. Ukończyła studia psychologiczne, studia podyplomowe na kierunku doradztwo zawodowe i liczne kursy specjalistyczne.
mgr Sandra Bobrowska
– pedagog, terapeuta. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów licencjackich na kierunku Edukacja Elementarna ze specjalnością dodatkową terapia psychopedagogiczna. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku Wczesne i całożyciowe wspomaganie rozwoju
i edukacji oraz rewalidacja uczniów z autyzmem i/lub Zespołem Aspergera.
Pracuje w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz prowadzi zajęcia terapeutyczne.
Uczestniczka licznych kursów, szkoleń m.in. Trening Umiejętności Społecznych, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Dobrego Startu, Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji – AAC.
Stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.
mgr Karolina Chmielowska
– absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach na kierunku fizjoterapii oraz Medycznej Szkoły Policealnej w Zabrzu na kierunku masażysta. Swoje doświadczenie w zawodzie zdobyła podczas praktyk w placówkach medycznych, stażu oraz etatu m.in w,, Akademii Rehabilitacji i Relaksu – Odnowa”, gdzie w głównym stopniu zajmowała się osobami starszymi bądź niepełnosprawnymi. Specjalizuje się również w masażach leczniczych i relaksacyjnych. Praktyki na oddziale pediatrii oraz zajęcia z młodocianymi doprowadziły ją do naszej poradni. Jest osobą ciągle poszerzająca swoja wiedzę, pracowitą oraz kreatywną. Ma głowę pełna pomysłów i wie jak zachęcić dzieci do efektywnej pracy. W wolnym czasie wycisza się podczas malowania obrazów, zajęć gimnastycznych oraz pływania. Obecnie, dzięki Krajowej Izbie Fizjoterapeutów odbywa kolejne szkolenia.
mgr Małgorzata Koprowicz
– terapeuta SI – ukończyła studia podyplomowe objęte patronatem i nadzorem merytorycznym Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie (Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie w Warszawie, 2022). Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (2012) oraz Uniwersytetu Opolskiego w Opolu na kierunku terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką (2014). Nauczyciel i terapeuta. Ukończyła liczne warsztaty, kursy, szkolenia doskonalące i certyfikowane, m.in. Terapeuta Ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia oraz Trening Umiejętności Społecznych. Robi to co kocha i kocha to, co robi. W wolnych chwilach muzykuje, wędruje po górach i jeździ na rowerze.
mgr Magdalena Pilch-Szczepankiewicz
– pedagożka, terapeutka zajęciowa, nauczycielka. Ukończyłam liczne kursy doszkalające z zakresu technik i metod nauczania, również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także z szeroko pojętej psychologii rozwoju. Uwielbiam uczyć innych, ale i siebie, dlatego nieustannie poszerzam swoje kwalifikacje – aktualnie studiując pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą z terapią pedagogiczną na studiach II stopnia w Opolu. Zawodowo i prywatnie rezonuje we mnie maksyma Janusza Korczaka: „Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”- dlatego priorytetem podczas zajęć jest dla mnie atmosfera pełna akceptacji, empatii i zrozumienia.
Staram się, aby każdy mój dzień był pełen tego, co lubię najbardziej: dobrego towarzystwa, dobrego jedzenia, kontaktu z naturą. W wolnych chwilach zajmuje mnie szeroko pojęta sztuka i rzemiosło, czytanie i ćwiczenia fizyczne – zwłaszcza praktyka jogi.
lic. Weronika Gęgotek
– dietetyk kliniczny z zamiłowaniem do psychodietetyki i holistycznego podejścia do zdrowia pacjentów. Ukończyła studia wyższe w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach. Aktualnie bierze udział w rocznym Studium Leczenia Zaburzeń Odżywiania organizowanego przez Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania. Duży nacisk stawia na ciągły rozwój, stąd uczestniczy w licznych webinarach, kursach czy konferencjach. W swojej pracy stawia na słuchanie potrzeb pacjenta oraz stosowanie różnych narzędzi, aby osiągnąć cele pacjenta. W czasie wolnym lubi spędzać czas wśród zieleni, czytać książki, ćwiczyć jogę oraz spotykać się z ludźmi.
mgr Renata Turlej
– psycholog i pedagog. Ukończyła studia podyplomowe z obszaru psychodietetyki. Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą w placówkach oświatowych. Wspiera młode osoby w trudnościach związanych z zaniżoną samooceną, lękiem, obniżonym samopoczuciem, trudnościami w radzeniu sobie z emocjami i budowaniu poczucia własnej wartości. Udziela porad i konsultacji dla rodziców, nauczycieli, wychowawców i opiekunów. W swojej pracy stosuję podejście holistyczne, które postrzega człowieka jako niepodzielną całość.
Najważniejsza w pracy jest dla niej relacja oparta na zaufaniu i empatii oraz tworzenie atmosfery akceptacji, łagodności i wyrozumiałości. Często korzysta z technik poznawczo- behawioralnych, narzędzi Mindfulness oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Wciąż doskonali swoje umiejętności, uczestniczy w konferencjach, kursach, szkoleniach.
mgr Angelika Rudawska
– pedagog. Absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Zintegrowana Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz studiów licencjackich z Edukacją Informatyczną. Ukończyła liczne szkolenia, kursy i warsztaty związane z pracą z dziećmi. Stawia na ciągły rozwój uczestnicząc w wielu webinarach i kursach. Aktualnie uczestnik studiów podyplomowych objętych patronatem i nadzorem merytorycznym Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie oraz Stowarzyszenia Terapeutów i Diagnostów Integracji Sensorycznej STiDiS.
Bardzo lubi pracę z dziećmi, daje jej ona wiele radości i satysfakcji. Zwraca dużą uwagę na prowadzenie zajęć w spokojnej i przyjaznej dla dzieci atmosferze.
Prywatnie mama Wojtka i Emilki. Lubi aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu: spacery, rower
i wędrówki po górach.
mgr Nicole Wójtowicz
– absolwentka Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi na kierunku – Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju Dziecka (WWRD) oraz Medycznej Szkoły w Zabrzu na kierunku Techniki Dentystycznej oraz Higieny Stomatologicznej. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku – Logopedia.
Swoje doświadczenie zdobywała m.in w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gliwicach na wydziale diagnozy i terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej oraz logopedii, a także Wielospecjalistycznej Przychodni w Pyskowicach. Wolontaryjnie udziela się w sekcji AFAZJA – Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych (SON) w Gliwicach.
Doskonaliła warsztat zawodowy z zakresu Terapii ręki czy Bajkoterapii. W swojej pracy skupia się na potrzebach dzieci oraz nawiązuje z nimi pozytywne relacje. Stale podnosi swoje kwalifikacje, a zdobytą wiedzę wykorzystuje w pracy z dziećmi.
mgr Nikola Dworaczek
– nauczycielka oraz terapeutka integracji sensorycznej- absolwentka studiów licencjackich oraz magisterskich na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Śląski w Katowicach 2021r., 2023r.) Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu Integracji Sensorycznej, a także uzyskała certyfikat Terapeuty SI wydany przez Stowarzyszenie Terapii i Stymulacji Sensorycznej.
Aktualnie zawodowo wychowawca świetlicy szkolnej, co umożliwia łączenie wymarzonej pracy z dziećmi z wieloma aktywnościami i pasjami. Prywatnie miłośniczka podróży, sportów na świeżym powietrzu, plażowania i górskich wędrówek.
mgr Iwona Zając
– mgr pedagogiki, doradca zawodowy (Uniwersytet Śląski), oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży (Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii), specjalista I i II stopnia terapii EEG biofeedback (Biomed Neurotechnologie) specjalista w zakresie treningu umiejętności społecznych I i II stopnia (TUS) oraz treningu zastępowania złości I i II stopnia (TZZ ).
Jest doświadczonym pracownikiem edukacji specjalizującym się w pracy diagnostyczno-terapeutycznej m.in. w oparciu o autorski program „Trening techniki uczenia się” oraz innowację pedagogiczną „Among Us-talent jest wśród nas”, która bazuje na testach uzdolnień wielorakich (ORE). W pracy diagnostycznej koncentruje się na problematyce specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) oraz badaniu uzdolnień dzieci i młodzieży.
Na co dzień w pracy z dziećmi i młodzieżą wykorzystuje wiedzę głównie z takich szkoleń jak Obrazkowy Test Zawodów Martina Achtnicha, Trening Umiejętności Społecznych oraz Diagnozowanie dysleksji rozwojowej- Standardy diagnozy i narzędzia diagnostyczne Bateria 7-9, Bateria 10-12, Bateria 13-15, Bateria 16 plus, Psychologiczna i pedagogiczna diagnoza dyskalkulii z wykorzystaniem „Baterii Dyskalkulia 10/12” i „13/16”, Integracja sensoryczna moduł I oraz II.
Szczególnie bliska jest jej problematyka dzieci niepełnosprawnych – systematycznie opracowuje orzeczenia do kształcenia specjalnego w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz stosowne opinie kwalifikujące dzieci organizowania dla nich pomocy w szkole oraz umożliwiające dostosowanie wymagań edukacyjnych do ich potrzeb. Pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz szkołach podstawowych i ponadpodstawowych jako pedagog i doradca zawodowy, specjalista prowadzący zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się.
Prywatnie szczęśliwa matka dwóch synów, która wolny czas uwielbia spędzać wraz z mężem na podróżach, rowerowych przejażdżkach, zjazdach na nartach a indywidualnie trenując salsation oraz oddając się sztukom plastycznym.
Sprawdź z czego możesz skorzystać.
Zajęcia dla dzieci 3-15 lat
Zajęcia rozwijające dla dzieci
pomagające dzieciom osiągać sukcesy
w szkole i w życiu osobistym.
Oferta poradni
Diagnoza.
Terapia.
Rehabilitacja.