Niepubliczna poradnia psychologiczno – pedagogiczna Akademia Nauki Gliwice jest stworzona
z myślą o kompleksowej pomocy i umożliwieniu rozwoju.
Mamy personel dla którego praca w swojej specjalizacji jest spełnieniem i pozwala czerpać radość
z możliwości pomagania innym.
Tutaj pomagamy w miłej atmosferze i witamy z uśmiechem naszych małych i dużych podopiecznych.

mgr Agnieszka Wiktorczyk -Żuraw
– terapeuta, wieloletni pedagog i doradca zawodowy, który lubi swoją pracę ze względu na kontakt z drugim człowiekiem. Pracowała jako wykładowca „Biomedycznych uwarunkowań rozwoju człowieka” na Politechnice Śląskiej. Certyfikowany terapeuta EEG Biofeedback I i II stopnia, Terapii ręki I i II stopnia, Terapii sensomotorycznej I i II stopnia, Integracji Bilateralnej oraz Integracji Sensorycznej SIS. Ukończyła kilka studiów podyplomowych min. Integracja Sensoryczna, Terapia pedagogiczna, Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz liczne kursy związane z funkcjonowaniem człowieka w różnych sferach jego rozwoju. Prywatnie szczęśliwa żona i mama Ani oraz Jacka, który choruje na mózgowe porażenie dziecięce i zespół Aspergera

mgr Ewelina Baron
– fizjoterapeuta – absolwentka studiów magisterskich na kierunku Fizjoterapia Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Pracowała jako fizjoterapeuta w gabinecie rehabilitacyjnym oraz instruktor pływania metodą Halliwick z dziećmi z zespołem Aspergera oraz Spektrum Autyzmu. W zawodzie od 9 lat „Moja praca sprawia mi ogromną przyjemność i motywuje do ciągłego rozwoju”.
Uczestniczka licznych kursów oraz szkoleń między innymi „ Koncepcja Hallwick – kurs terapii w wodzie i nauki pływania dla niepełnosprawnych”, „Taping Rehabilitacyjny – w rehabilitacji i sporcie”, „ Ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowanie przyborów Thera Band”, „ Zastosowanie elementów terapii integracji sensorycznej podczas rehabilitacji ruchowej u dzieci i młodzieży”, „Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt 0-12 miesięcy”, COVID-19- diagnostyka i leczenie oraz programowanie fizjoterapii osób w trakcie choroby oraz po jej przebyciu”, „Niemowlęta badanie – założenia wizyty patronażowe”, „Komunikacja alternatywna i wspomagająca we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka”, „Zaburzenia kontroli trzymania moczu u kobiet”, „Zaawansowana ocena geriatryczna – diagnostyka fizjoterapeutyczna”.
Na swoim koncie ma również kursy z zakresu masażu takie jak bańką chińską, antycellulitowy, relaksacyjny, stemplami ziołowymi, misami kokosowymi oraz pałeczkami bambusowymi.

mgr Bożena Grocholska
– psycholog, psychoterapeuta z wykształcenia i zamiłowania. Wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Pozwala na podejście pełne empatii
i zrozumienia dla małego pacjenta. Podąża za nim cierpliwie i z uważnością. W pracy z dorosłymi pacjentami zwraca uwagę na narrację, pozytywny kontakt i opowieść o sobie, która sama w sobie może być terapeutyczna.
Pracuje od lat w zawodzie psychoterapeuty, prowadząc terapię dzieci, młodzieży a także osób dorosłych i par.
Pracuje z osobami ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera (ZA).
Zajmuje się diagnozowaniem i terapią dzieci i młodzieży w okresie adolescencji.
Prowadzi zajęcia grupowe i indywidualne dla dzieci i młodzieży w zakresie kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Prowadzi terapię krótkoterminową obejmująca jedno spotkanie tygodniowo trwającą 24 tygodnie.
Ukończyła:
Certyfikowany Kurs Mindfullness we Wrocławiu 2021
Studia podyplomowe w zakresie Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
Psychologia, specjalność psychologia kliniczna i osobowości, Wyższa Szkoła Humanitas 2016
Krakowskie Centrum Psychoterapii Psychodynamicznej w 2004 – 2008 w Krakowie
Pedagogika wczesnoszkolna na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach 2001

mgr Joanna Szczerba
– pedagog, nauczycielka edukacji elementarnej, posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, obecnie studentka diagnozy i terapii pedagogicznej. Miłośniczka wielozmysłowego poznawania świata, stale poszerza umiejętności z zakresu prowadzenia zajęć metodą polisensorycznej stymulacji. Odbyła w tym zakresie liczne szkolenia i warsztaty, m.in. Sensoplastyka ®, Plastyka sensoryczna jako metoda nowoczesnej pracy z dzieckiem, Stymulacja wielozmysłowa w innowacji pedagogicznej, Gry i zabawy polisensoryczne, Senso – psoty. Najwięcej satysfakcji sprawia jej praca z najmłodszymi dziećmi, podążanie za nimi, odkrywanie pasji i talentów.

mgr Joanna Troll
– wieloletni pedagog, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta, surdo i tyflopedagog. Ponadto certyfikowany terapeuta Treningu Umiejętności Społecznych oraz trener Metody Ortograffiti dla dzieci z ryzyka dysleksji, bądź z dysleksją. Krajowy konsultant
„Szkoły bez Przemocy” oraz krajowy realizator programu „Szkoła dla Rodziców” rekomendowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Od wielu lat pracuje z dziećmi i ich rodzicami w różnych instytucjach realizując projekty autorskie i innowacje. Moją pasją jest kontakt z drugim człowiekiem i pomoc innym. Uczestniczka wielu kursów i szkoleń
z zakresu pedagogiki i psychologii.
A prywatnie miłośniczka sportu, górskich wędrówek, długich spacerów i biegów

Katarzyna Toborek
– studentka V roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Z pasją podchodzi do pracy z dziećmi, która daje ogromną satysfakcję i motywuje do dalszego rozwoju. Planuję nadal poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w tym kierunku, aby jeszcze lepiej wspierać dzieci w ich edukacji.
Ukończyła kurs trenerski „Mistrzowie Matematyki”, który uprawnia do prowadzenia zajęć rozwijających talent matematyczny dzieci i młodzieży. Dzięki temu może pomagać młodym umysłom odkrywać radość i potencjał, jaki kryje się w świecie liczb.
Prywatnie interesuję się psychologią, działaniem mózgu oraz pedagogiką, co pozwala lepiej rozumieć potrzeby dzieci i wspierać ich w rozwijaniu potencjału. Lubi podróżować, ponieważ daje to możliwość odkrywania nowych kultur, poznawania inspirujących ludzi i czerpania wiedzy o świecie.

mgr Joanna Misz
– psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu.
Od lat pracująca z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami. Prowadzi psychoedukację, poradnictwo psychologiczne oraz terapię dla dzieci i młodzieży. Wspiera rodziców, którzy mają wątpliwości dotyczące rozwoju ich dziecka, chcą skonsultować budzące niepokój zachowanie, pragną wesprzeć swoje dziecko w trudnościach emocjonalno – społecznych, edukacyjnych oraz sami przechodzą zmiany życiowe ( rozwód, żałoba, choroba) i chcą by ich dziecko otrzymało wsparcie.

mgr Alicja Pociask
– familiolog, pedagog specjalny – Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunkach: familiologia, pedagogika rewalidacyjna. Pracuje w szkole jako nauczyciel współorganizujący kształcenie. Jest również pedagogiem specjalnym, który towarzyszy nastolatkom w procesie edukacyjnym. Aktualnie uczęszcza na studia podyplomowe ze specjalizacji Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – dla pedagogów specjalnych w Katowicach. Ambitnie podchodzi do swoich zadań i indywidualnie stara się podejść do każdego przypadku. Uczestniczka szkoleń oraz kursów m.in. Treningu Umiejętności Społecznych, wolontariuszka w realizacji projektu „Wspieramy – Wzmacniamy – Rozwijamy”. Ukończyła pierwszy poziom Polskiego Języka Migowego. W wolnych chwilach od pracy uwielbia zwiedzać nowe zakątki świata i praktykuje regularną aktywność fizyczną.

Marta Mizia
-studentka psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Szczególnie interesuję się różnicami indywidualnymi w psychologii oraz biologią i jej wpływem na zachowania człowieka. W przyszłości chciałabym zdobywać wykształcenie i praktykę zawodową w zakresie psychoterapii dorosłych oraz dzieci. Praca w Akademii Nauki pozwala mi poszerzać umiejętności i zbierać doświadczenie już od początku mojej kariery. Prywatnie lubię gotować, czytać i podróżować
mgr Sandra Bobrowska
– pedagog, terapeuta. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów licencjackich na kierunku Edukacja Elementarna ze specjalnością dodatkową terapia psychopedagogiczna. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku Wczesne i całożyciowe wspomaganie rozwoju
i edukacji oraz rewalidacja uczniów z autyzmem i/lub Zespołem Aspergera.
Pracuje w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz prowadzi zajęcia terapeutyczne.
Uczestniczka licznych kursów, szkoleń m.in. Trening Umiejętności Społecznych, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Dobrego Startu, Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji – AAC.
Stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.

mgr Magdalena Białas
– absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach oraz Szkoły
Policealnej Centrum Perspektyw ,,Elpax” w Bytomiu na kierunku technik masażysta. Kończy również
kurs podstawowy NDT Bobath. Posiada kurs masażu tkanek głębokich, kinesiology taping’u oraz stale pracuje nad
rozwojem osobistym i nabywaniem nowych umiejętności.
W swojej pracy ceni sumienność, zaangażowanie oraz indywidualne podejście do każdego pacjenta.
Poza pracą chętnie spędza aktywnie czas między innymi grając w siatkówkę czy tenisa, jeżdżąc na
rolkach oraz łyżwach. Aktywność fizyczna to dla niej nie tylko forma relaksu, ale również pasja, która
pozwala dbać o kondycję i dobre samopoczucie.

mgr Małgorzata Koprowicz
– terapeuta SI – ukończyła studia podyplomowe objęte patronatem i nadzorem merytorycznym Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie (Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie w Warszawie, 2022). Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (2012) oraz Uniwersytetu Opolskiego w Opolu na kierunku terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką (2014). Nauczyciel i terapeuta. Ukończyła liczne warsztaty, kursy, szkolenia doskonalące i certyfikowane, m.in. Terapeuta Ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia oraz Trening Umiejętności Społecznych. Robi to co kocha i kocha to, co robi. W wolnych chwilach muzykuje, wędruje po górach i jeździ na rowerze.

mgr Bożena Hałucha
–

Aleksandra Zawada
– terapeutka zajęciowa, certyfikowana trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz studentka psychologii. Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując na oddziale psychiatrii dzieci i młodzieży, gdzie wspierała podopiecznych w rozwijaniu ich umiejętności społecznych i emocjonalnych.
Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą, dostosowując metody terapeutyczne do indywidualnych potrzeb. W swojej praktyce wykorzystuję kreatywne podejście i elementy natury, aby tworzyć przyjazne środowisko sprzyjające rozwojowi oraz budowaniu pewności siebie. Stawiam na empatię i zaangażowanie, wspierając moich podopiecznych w osiąganiu ich celów.

Paulina Borys
– studentka psychologii na Akademii Górnośląskiej w Katowicach. Ukończyła kurs Trenera Biegłego Czytania Metodą Zaangażowania Emocjonalnego oraz Technik neurologicznego Uczenia. Interesuję się psychologią kliniczną, w szczególności ścieżką związaną z zaburzeniami osobowości. Praca w Akademii Nauki umożliwia jej zdobycie cennego doświadczenia oraz możliwość rozwoju. Oprócz zajęć grupowych, prowadzi zajęcia indywidualne stawiające na rozwój dziecka oraz pomoc w różnego rodzaju trudnościach. Prywatnie interesuję się sportem, czytaniem oraz poszerzaniem wiedzy z zakresu psychologii klinicznej oraz dzieci i młodzieży.

Sabina Pietrzykowska
–
mgr Angelika Rudawska
– pedagog. Absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Zintegrowana Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne oraz studiów licencjackich z Edukacją Informatyczną. Ukończyła liczne szkolenia, kursy i warsztaty związane z pracą z dziećmi. Stawia na ciągły rozwój uczestnicząc w wielu webinarach i kursach. Aktualnie uczestnik studiów podyplomowych objętych patronatem i nadzorem merytorycznym Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie oraz Stowarzyszenia Terapeutów i Diagnostów Integracji Sensorycznej STiDiS.
Bardzo lubi pracę z dziećmi, daje jej ona wiele radości i satysfakcji. Zwraca dużą uwagę na prowadzenie zajęć w spokojnej i przyjaznej dla dzieci atmosferze.
Prywatnie mama Wojtka i Emilki. Lubi aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu: spacery, rower
i wędrówki po górach.

mgr Nicole Wójtowicz
– absolwentka Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi na kierunku – Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju Dziecka (WWRD) oraz Medycznej Szkoły w Zabrzu na kierunku Techniki Dentystycznej oraz Higieny Stomatologicznej. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku – Logopedia.
Swoje doświadczenie zdobywała m.in w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gliwicach na wydziale diagnozy i terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej oraz logopedii, a także Wielospecjalistycznej Przychodni w Pyskowicach. Wolontaryjnie udziela się w sekcji AFAZJA – Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych (SON) w Gliwicach.
Doskonaliła warsztat zawodowy z zakresu Terapii ręki czy Bajkoterapii. W swojej pracy skupia się na potrzebach dzieci oraz nawiązuje z nimi pozytywne relacje. Stale podnosi swoje kwalifikacje, a zdobytą wiedzę wykorzystuje w pracy z dziećmi.

mgr Nikola Dworaczek
– nauczycielka oraz terapeutka integracji sensorycznej- absolwentka studiów licencjackich oraz magisterskich na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Śląski w Katowicach 2021r., 2023r.) Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu Integracji Sensorycznej, a także uzyskała certyfikat Terapeuty SI wydany przez Stowarzyszenie Terapii i Stymulacji Sensorycznej.
Aktualnie zawodowo wychowawca świetlicy szkolnej, co umożliwia łączenie wymarzonej pracy z dziećmi z wieloma aktywnościami i pasjami. Prywatnie miłośniczka podróży, sportów na świeżym powietrzu, plażowania i górskich wędrówek.

Rozalia Olejniczak
– studentka II roku pedagogiki ogólnej w specjalności resocjalizacji. Posiada ukończony kurs trenera szybkiego czytania, wychowawcy kolonijnego oraz opiekuna w żłobku. Stale poszerza swoją wiedzę, w szczególności interesuje się teorią wychowania oraz komunikacją interpersonalną. W czasie wakacji z przyjemnością sprawuje pieczę nad grupami kolonijnymi, a na co dzień w Akademii wspiera rozwój dzieci i pomaga doskonalić ich umiejętności. W swojej pracy najbardziej ceni indywidualne podejście i zrozumienie. Największą satysfakcję dają jej dziecięce uśmiechy i w każdej minucie dąży do tego, by nie schodziły im z twarzy. Prywatnie lubi spędzać czas na długich rozmowach podczas spaceru lub aktywności fizycznej

mgr Agnieszka Suchecka
– nauczycielka wychowania przedszkolnego, terapeuta. Prowadzi zajęcia indywidualne z dziećmi oraz młodzieżą. Ukończyła studia na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i Wychowanie przedszkolne oraz studia magisterskie: Terapia pedagogiczna z elementami neuroedukacji. Dodatkowo posiada uprawnienia do diagnozowania dysleksji rozwojowej. Stale doskonali swoje umiejętności poprzez kursy i szkolenia. W swojej pracy ceni sobie holistyczne podejście do dziecka oraz podejście oparte na Porozumieniu Bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga. Prywatnie miłośniczka książek psychologicznych i dokumentalnych. Interesuje się m.in wpływem podświadomości na życie, pozytywnym myśleniem, tematem zaburzeń lękowych oraz związków między ciałem i umysłem.
