DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Diagnoza i konsultacja
Na czym polega diagnoza i konsultacja w poradni?
Diagnoza w poradni przeprowadzona jest przez jednego specjalistę lub zespół specjalistów.
Liczba spotkań zależna jest od rodzaju diagnozy.
W trakcie umówionych spotkań najczęściej odbywa się rozmowa, wywiad z rodzicem/ opiekunem prawnym, obserwacja dziecka oraz badanie z zastosowaniu różnych testów diagnostycznych, które służą do oceny rozwoju poznawczego, językowego, emocjonalnego i motorycznego dziecka.
Diagnoza przez Specjalistów : Diagnoza w poradni jest przeprowadzana przez specjalistów, takich jak psycholodzy, pedagodzy, logopedzi itp. Mogą być również określone zespoły specjalistów w zależności od rodzaju diagnozy.
Liczba spotkań : Liczba spotkań w ramach diagnozy jest uzależniona od rodzaju problemu lub potrzeb dziecka.
Rozmowa i Wywiad : Wywiad oraz badanie diagnostyczne jest kluczem do prawidłowej diagnozy dziecka.
Obserwacja Dziecka : Podczas spotkań w poradni specjalista wyciąga wnioski na temat rozwoju dziecka w określonym środowisku.
Testy diagnostyczne : Specjaliści mogą korzystać z różnych testów diagnostycznych, w zależności od zapotrzebowania. Testy te określają różne aspekty rozwoju, takie jak rozwój poznawczy, językowy, emocjonalny i motoryczny dziecka. Wyniki tych testów zawierają ważne źródło informacji dla diagnozy.
Współpraca interdyscyplinarna : W niektórych przypadkach, szczególnie gdy diagnoza jest bardziej złożona, współpraca specjalistów pomaga w ocenie pełniejszego obrazu zdrowia i rozwoju dziecka.
Cel Diagnozy : Głównym celem diagnozy jest zrozumienie potrzeby dziecka, identyfikacja problemów lub skutków oraz opracowanie planu działania. Diagnoza może być pomocna w określeniu, czy dziecko wymaga terapii, wsparcia edukacyjnego czy innych form pomocy.
Wsparcie dla rodziców : Diagnoza to także szansa dla rodziców na szczegółowe rozwiązania, jak pomóc dziecku oraz na dodatkowe odpowiedzi na pytania i obawy.
Diagnozy przeprowadzane w poradni:
Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna gotowości szkolnej, trudności w uczeniu się, dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii.
Diagnoza psychologiczna przyczyn problemów z zachowaniem lub emocjami.
Diagnoza funkcjonalna dla dzieci od 6 m-ca życia do 7 roku życia.
Konsultacja diagnostyczna z wybranym specjalistą np.: Fizjoterapeuta, logopeda, psycholog, terapeuta SI, Biofeedback i inni.
Cena:
Diagnoza psychologiczna przyczyn problemów z zachowaniem lub emocjami- od 2 do 3 spotkań z wydaniem opinii – 170 zł/ spotkanie plus 70 zł – opinia.
Diagnoza funkcjonalna dla dzieci od 6 m-ca życia do 7 roku życia- od 2 do 4 spotkań z wydaniem opinii – 170 zł/ spotkanie plus 70 zł – opinia.
Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna gotowości szkolnej i ryzyka trudności w uczeniu się dla dzieci 5-6 letnich – od 2 do 4 spotkań z wydaniem opinii – 170 zł/ spotkanie plus 70 zł – opinia.
Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna trudności w uczeniu się/ ryzyka dysleksji dla uczniów klas I- III – od 2 do 4 spotkań z wydaniem opinii – 170 zł/ spotkanie plus 70 zł – opinia.
Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna trudności w uczeniu się/ dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii dla uczniów klas IV- VIII – od 2 do 4 spotkań z wydaniem opinii – 170 zł/ spotkanie plus 70 zł – opinia.
Diagnoza do 30 min 120,00 zł
Wydanie opinii 70,00 zł
Dokumenty:
Procedura diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się – pobierz
Procedura diagnozowania i wydawania opinii i informacji – pobierz